Obelisk PRE jest „mózgiem” serii OBELISK - rasowym przedwzmacniaczem analogowym z możliwością wykorzystania jednego z dwóch wejść dla opcjonalnego modułu DAC. To przystępne cenowo urządzenie, które dorównuje brzmieniem drogim, high-endowym produktom.
Tradycyjny w budowie, tajemnicę tak wyjątkowego dźwięku kryje w żelaznej dyscyplinie egzekwowania sprawdzonych rozwiązań, a także w wielu pozornie mało znaczących detalach. Wśród tych ostatnich trzeba wymienić topologię ścieżek sygnałowych w połączeniu z komponentami najwyższej jakości. W przeciwieństwie do wielu pre-ampów o dość prostym systemie zasilania, Obelisk PRE wyposażony jest w wysublimowany, duży zasilacz oparty zbudowany przy użyciu wysokiej jakości transformatora toroidalnego firmy Noratel oraz dwóch drogich kondensatorach Mundorfa o pojemności 10 000 µF każdy, wykonywanych na specjalne zamówienie Heeda. Oczywiście urządzenie to można upgrade'ować o zewnętrzny zasilacz Obelisk PX.
Przedwzmacniacz Obelisk PRE ma 6 wejść, z których jedno jest przeznaczone dla sygnału cyfrowego i może być użyte w połączeniu z opcjonalnym modułem Dactil 1.2 DAC. Sygnał doprowadzamy wówczas poprzez kabel 75 Ω S/PDIF lub przez optyczne łącze TOSLINK. Drugie wejście można wyposażyć albo w kolejny moduł DAC-a (w tym przypadku tylko S/PDIF), albo w opcjonalną kartę przedwzmacniacza gramofonowego MM.
Jako że przetworniki DAC są czułe na interferencje znajdujących się obok układów analogowych, dla tych sekcji doprowadzono dwie niezależne ścieżki zasilania. Dodatkowo, wszystkie sekcje wzmacniania analogowego zbudowane są w konfiguracji dual-mono i zasilane są przez nie mniej niż 7 w pełni stabilizowanych linii zasilających.
Moduły dodatkowe można zainstalować w slotach z tyłu urządzenia i dokonywać ustawień przy pomocy zworek. Korzystanie z wewnętrznych modułów zamiast urządzeń zewnętrznych ma wiele zalet: całkowita synergia, brak zewnętrznych kabli i wtyków, najkrótsze z możliwych ścieżki sygnałowe, a także redukucja wydatków na dodatkowe urządzenia.
Dwa wyjścia pre-out w Obelisk PRE mają wiele zastosowań. Oprócz klasycznego wzmacniacza stereo zastosować można dwa wzmacniacze w trybie bi-amping. Dostępne jest także wyjście tape-out do nagrywania, które można wykorzystać między innymi jako wyjście dla wzmacniacza słuchawkowego (np. Heed Audio CanAmp).
Specyfikacja techniczna:
Pasmo przenoszenia (+0, -1 dB, unity gain): 1 Hz – 105 kHz
Pasmo przenoszenia (+0, -3 dB, unity gain): 1 Hz – 220 kHz
Impedancja wejściowa: 10 kΩ
Czułość wejściowa (przy 775 mV RMS na wyjściu): 220 mV RMS
Impedancja wyjściowa: < 35 Ω
Maksymalne napięcie wyjściowe (przy THD = 1%): 7,5 V RMS
Wzmocnienie: 10 dB
Headroom: 20 dB
Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD (pełny zakres): < 0,005%
Stosunek S/N (Przy 775 mV RMS): > 100 dB
Maksymalny pobór mocy: 10 W
Wymiary (Szer. x Wys. x Gł.): 220 x 85 x 325 mm
Waga: 4.2 kg
GALERIA - KLIKNIJ NA ZDJĘCIE, ABY POWIĘKSZYĆ
|